انسان و مخاطرات طبیعی

مقدمه :

یکی از بزرگترین خطراتی که کوهنوردان و اسکی بازان را در زمستان تهدید می کند ریزش بهمن است .با شروع فصل زمستان و بارش مستمر برف در کوهستانها باید این هشدار همیشه در گوش ما باشد که بهمن در راه است و باید با حواس جمع و تجربه کافی قدم به کوه بگذاریم . کوهستانها با یالها و نقابهای برفی و سینه کشهای پرشیب و پر برف و با دره های سفید پوش با خروارها برف چنان انسان را به سوی خود جلب می کند که گویی کوزه عسلی است . بله خطر مانند کوزه عسلی است که انسان را به سوی خود می خواند تا در دام خود گرفتار سازد .

تعریف بهمن:

بهمن توده ی بزرگ برف است که به صورت گلوله هایی کوچک تا متوسط (که به علت حرکت در راشیبی کوهستان به صورت گلوله درآ مده اند) و به مقدار زیاد به حرکت در می آیند

عوامل درونی موثر در ایجاد بهمن :

شامل خود برف وبستر زیر برف می باشد .به عبارتی حجم ،جنس و لایه های برف به همراه میزان شیب ووضعیت بستر در ایجاد بهمن موثر هستند .

.

.

.

بقیه در ادامه مطلب(به همراه عکس)



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, :: 23:7
♥parinaz♥

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب وبم خوشتون بیاد این وبلاگ درســــــــــــی جهت بروز شدن اطلاعات دوستان گلم هس که از این وب استفاده میکنن ♥♥♥دوستان گلم تا اخر وبمو نگا کنیداااااا.............نظرم یادتون نره♥مـــــوفق باشــــــــید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انسان و مخاطرات طبیعی و آدرس joghrafi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 226
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1


دریافت کد نوشته به دنبال موس